Αρχική Προτεινόμενα Ηλεκτροκίνητο Λεωφορείο Χωρίς Οδηγό

Ηλεκτροκίνητο Λεωφορείο Χωρίς Οδηγό

202

Η ιδέα αφορά στην κατασκευή και λειτουργία ενός αυτόνομου και πλήρως αυτοματοποιημένου μέσου μαζικής μεταφοράς σταθερής διαδρομής .

Το όχημα ακολουθεί μία λευκή γραμμή πάνω στο μαύρο φόντο της ασφάλτου η οποία καθορίζει επακριβώς την διαδρομή του. Στην πραγματικότητα θα μπορούσε να είναι το σήμα ενός δορυφόρου η μιας ακτίνας Laser.

Το όχημα εκκινεί από το αμαξοστάσιο (κατόπιν ασύρματης εντολής από τον χειριστή που εποπτεύει τη λειτουργία του στο control room κάπου μέσα στην πόλη) . Ανιχνεύει και βρίσκει την γραμμή που θα ακολουθήσει για να συνεχίσει το δρομολόγιό του.

Πραγματοποιεί στάσεις  σε προκαθορισμένα σημεία όταν δεχθεί εντολή από κάποιον που επιβαίνει εντός του η περιμένει στην στάση , εισερχόμενο σε κατάλληλη εσοχή.

Υστερα από εύλογο χρονικό διάστημα επανεκκινεί εξέρχεται της εσοχής και μπαίνει ξανά στην διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσει.

Στο τέλος της βάρδιας και ύστερα από  ασύρματη εντολή του χειριστή εισέρχεται από συγκεκριμένο σημείο στο αμαξοστάσιο, παρκάρει και απενεργοποιείται.

Έχουν ληφθεί όλα τα μέτρα ώστε το όχημα να είναι απολύτως ασφαλές στην χρήση και λειτουργία του.

Ακινητοποιείται σε ότι βρεθεί μπροστά στην πορεία του και επανεκκινεί όταν “βεβαιωθεί” πως το πεδίο είναι ελεύθερο. Έτσι αποκλείεται η επαφή με άλλο όχημα αντικείμενο η άνθρωπο και διασφαλίζεται η ασφαλής διέλευση των πεζών.

Στην περίπτωση που το εμπόδιο δεν απομακρυνθεί σε εύλογο χρόνο, ο χειριστής μπορεί έχοντας εικόνα από την ασύρματη κάμερα που είναι τοποθετημένη στο εσωτερικό του λεωφορείου και παρέχει κάθε στιγμή πλήρη εποπτεία του περιβάλλοντα χώρου έξω από το όχημα:

α) Να ακινητοποιήσει το όχημα και να το οδηγήσει με ασύρματο τηλεχειρισμό σε ασφαλές σημείο όπου θα παραληφθεί από όχημα περισυλλογής.

β) Να ενεργοποιήσει την αυτόματη αποφυγή εμποδίου. Οπότε το όχημα θα διαγράψει μία διαδρομή γύρω από το εμπόδιο και θα συνεχίσει το δρομολόγιό του.

γ)Υπάρχει διακόπτης πανικού τόσο μέσα στο λεωφορείο όσο και στον χώρο του χειριστή. Έτσι σε  περίπτωση έκτακτης ανάγκης ,το λεωφορείο μπορεί να ακινητοποιηθεί ακαριαία με την παρέμβαση κάποιου επιβάτη η ακόμη και του χειριστή από την θέση του χώρου εποπτείας.

Σε αυτό το σημείο πρέπει να επισημάνουμε ότι κάθε χρονική στιγμή ο χειριστής μπορεί μέσω του υπολογιστή να ελέγξει πλήρως το λεωφορείο. (Να το ακινητοποιήσει , να το επανενεργοποιήσει, να αλλάξει το πρωτόκολλο λειτουργίας του η ακόμη και να το τηλεχειριστεί.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2019-2020
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΡΓΟΥ:
Γιαννακουδάκης Νικόλαος
Καπετανίδης Απόστολος