Αρχική Ενημέρωση Ευρωπαϊκά Προγράμματα Σεμινάριο «Βέλτιστη διαχείριση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες» στη Φλωρεντία στα πλαίσια του...

Σεμινάριο «Βέλτιστη διαχείριση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες» στη Φλωρεντία στα πλαίσια του Erasmus+ 2016-17

133
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Το ΕΠΑΛ Ελευθερούπολης στη Φλωρεντία

Η επιτακτική ανάγκη για συνεχή και έγκυρη ενημέρωση και επιμόρφωση των καθηγητών του σχολείου μας, οδήγησε στην πραγματοποίηση νέου επιμορφωτικού σεμιναρίου μέσω του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ και κατά τη διάρκεια της τρέχουσας σχολικής χρονιάς. Η πρώτη από τις δύο εγκριθείσες κινητικότητες αφορούσε ένα σοβαρό παιδαγωγικό ζήτημα που προβληματίζει τους εκπαιδευτικούς. Πώς να διαχειριστούν μία πολυσύνθετη σχολική τάξη με μαθητές διαφορετικών αναγκών και ικανοτήτων. Το γενικό θέμα του προγράμματος ήταν Βέλτιστη διαχείριση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες ενώ το συγκεκριμένο σεμινάριο είχε ως τίτλο Designing Inclusive Education Environments και πραγματοποιήθηκε στην Αναγεννησιακή Φλωρεντία της Ιταλίας, από 31 Οκτωβρίου έως τις 4 Νοεμβρίου 2016.

Εκεί ενημερώθηκαν για τις σύγχρονες τάσεις της διεθνούς εκπαιδευτικής κοινότητας στο θέμα της διαχείρισης μαθητών με μαθησιακές ιδιαιτερότητες. Παρακολούθησαν μεθόδους και τεχνικές διδασκαλίας για μαθητές διαφορετικών ικανοτήτων και αναγκών και γενικά μυήθηκαν στη διαδικασία της συμπεριλαμβανομένης – ολιστικής διδασκαλίας (inclusive education). Το βασικό σκεπτικό της νέας αυτής παιδαγωγικής θεώρησης, είναι η συνύπαρξη μαθητών με διαφορετικές δυνατότητες μάθησης (δυσλεξία, δυσορθογραφία, νοητική στέρηση έως και περιπτώσεις αυτισμού) στον ίδιο χώρο. Ο διδάσκων καλείται να εφαρμόσει  διδακτικές μεθόδους με τέτοιο τρόπο ώστε να κινητοποιήσει όλους τους μαθητές. Απώτερος σκοπός είναι η ομαλή ενσωμάτωση τους στην εκπαιδευτική κοινότητα και η ικανότητα συνεργασίας τους με άλλους μέσα σε μία ομάδα. Με αυτό τον τρόπο θα αποκτήσουν δεξιότητες που θα τους επιτρέψουν αργότερα να ενσωματωθούν στο κοινωνικό σύνολο όπου θα χρειαστεί να εργαστούν και να ζήσουν.  Οι επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί βρήκαν πολύτιμες απαντήσεις στα ερωτήματά τους, και μετά την επιστροφή τους προσπάθησαν να εντάξουν τις παραπάνω πρακτικές στη διδασκαλία τους, αλλά και να εξασφαλιστεί η διάχυση της εμπειρίας στο υπόλοιπο προσωπικό του σχολείου.

Συμμετείχαν έξι καθηγητές ποικίλων ειδικοτήτων, με επικεφαλής έναν εκ των δύο υποδιευθυντών του σχολείου, Κωνσταντίνο Μαυρίδη (Ηλεκτρολόγο Μηχανικό). Την αποστολή  συμπλήρωσαν οι Νικόλαος Σιβάκης (Υπεύθυνος Τομέα Πληροφορικής), Γρηγόρης Μελίδης (Υπεύθυνος Ηλεκτρολογικών Εργαστηρίων), Σωτήρης Αθανασίου (Υπεύθυνος Εργαστηριών Πληροφορικής), Γεωργία Γερακάκη (Υπεύθυνη Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών) και Δέσποινα Καρύδη (Φιλόλογος).  

Εκτός από τις παιδαγωγικές τεχνικές και τις εξειδικευμένες γνώσεις, οι συμμετέχοντες πήραν και μία μικρή γεύση από την ιστορία, τον πολιτισμό και την ζωή της πανέμορφης αυτής ιταλικής πόλης. Ξεναγήθηκαν από τους διοργανωτές σε μουσεία και πινακοθήκες της και είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν  μη τουριστικές γωνιές της πόλης.

Γρηγόρης Μελίδης
Υπεύθυνος Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων